در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی بین دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد.
انس با قرآن کریم و ترویج مفاهیم قرآنی در زندگی دانش آموزان با نیازهای ویژه، از اهداف اجرای طرح مسطورا، در بین دانش¬آموزان بانیازهای ویژه است.
نشست مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی و پژوهشکده کودکان استثنایی پیرامون نتایج همایش بین الملی تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه برگزار شد
با حضور الماسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، برقی معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی و فرهبد رئیس پژوهشکده کودکان استثنایی و روسای گروه ها و کارشناسان آموزشی نشست مشترکی با موضوع کاربست نتایج «همایش بینالمللی تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه با تاکید بر برنامه درسی» در محل این سازمان برگزار شد.
هفتمین جلسه ستاد اقامه نماز با هدف توسعه و ترویج فعالیت های اقامه نماز دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد.
استفاده از تمام ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی در جهت گسترش و ترویج فعالیت های اقامه نماز در مدارس استثنایی تاکید شد.
کارگاه آموزشی آموزگاران دانش آموزان با نیازهای ویژه در زمینه روشهای تدریس همیارانه «یاددهی مهارت های زندگی در کلاس درس» برگزار شد.
پژوهشکده کودکان استثنایی با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، کارگاه آموزشی آموزگاران دانشآموزان با نیازهای ویژه در زمینه روش های تدریس همیارانه« یاددهی مهارتهای زندگی در کلاس درس» را با حضور 50 نفر از آموزگاران شهر تهران و شهرستان های استان تهران در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار کرد.
به منظور توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس استثنایی برگزار شد.
جلسه ستاد فرهنگ عفاف و حجاب به منظور برنامهریزی جهت اجرای منشور عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش در مدارس استثنایی برگزار شد.
انتشار یکصد و هشتاد و یکمین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی
یکصد و هشتادو یکمین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی با مقالاتی در زمینه اوقات فراغت دانشآموزان کم توان ذهنی، نارساخوانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی دانش آموزان با آسیب شنوایی، پذیرش کودکان کم توان ذهنی، تنظیم هیجانی و پردازش شناختی، اثربخشی بازی درمانی فلوتاین منتشر شد.
مشارکت دانشآموزان استثنایی در فعالیت های تربیتی موجب خوداتکایی، اجتماعی شدن وپویایی تربیتی آنان میشود.
شوراهای دانش آموزی در مدارس استثنایی بر ایجاد روحیه مسئولیت پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی و آماده سازی آن ها برای جامعه پذیری، مؤثر است.
اختتامیه دوره آموزشی رویکردها و راهبردهای آموزشی نوآموزان و دانشآموزان با اختلال اوتیسم با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سالن جلسات این سازمان به صورت برخط برگزار شد.
الماسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی: برای مواجهه با دانشآموزان اوتیسم باید از دانش روز و اطلاعات جدید متخصصان سراسر دنیا استفاده شود
بیست و چهارمین دوره مسابقات ورزشی مرحله کشوری کارکنان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.
بیست و چهارمین دوره مسابقات ورزشی مرحله کشوری از 15 لغایت23 شهریور سال جاری در دوگره آقایان و خانم ها به میزبانی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در شهر مشهد برگزار شد.
توجه به فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی از برنامه های مهم سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است
معاون آموزشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور توجه به فعالیت های ورزشی و تربیت بدنی را از برنامه های مهم سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی عنوان نمود