• انتشار: 1401/02/31 - 08:35
  • تعداد بازدید: 356
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کارگاه تخصصی تقویت مهارت های شناختی در اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران

کارگاه تخصصی تقویت مهارت های شناختی ویژه همکاران شاغل در مراکز مشکلات ویژه یادگیری با حضور رئیس و معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش  و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران،  کارگاه آموزشی و تخصصی گروه مشکلات ویژه یادگیری شهرستانهای استان تهران با حضور رئیس و معاون اداره استثنایی استان و دکتر خاکسار مدرس کارگاه با موضوع تقویت مهارت های شناختی مبتنی بر نرم افزار  در دو روز متوالی در سالن  آیت هاشمی رفسنجانی اداره کل  برگزار شد.

دکتر دژن رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستانهای استان تهران ، ضمن تقدیر و تشکر از همکاران شاغل در مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان بیان کرد: مدیران مراکز در برنامه ریزی دقیق آموزشی و تربیتی باید دقت کنند زیرا نقش آنها بسیار مهم است همچنین در شناسایی و ساماندهی دانش آموزان دیرآموز ، دارای مشکلات یادگیری و بیش فعال دقت لازم را داشته باشند و ارتباط دو سویه بین ادارات استثنایی و عادی را در دستور کار قرار دهند.

وی بر اهمیت کیفی سازی فرآیند آموزش و تشکیل کارگروه های تخصصی و آموزشی تاکید کرده و گفتند: استفاده از نرم افزارهای به روز و تکنولوژی آموزشی در ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی مراکز مشکلات ویژه یادگیری می تواند بسیار موثر بوده و باعث افزایش توانمندی های علمی همکاران ما در سطح مراکز استان می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه ، لزوم برگزاری جلسات و کارگاه های حضوری و آنلاین نیاز است تا همکاران ما در مراکز مشکلات ویژه یادگیری نیز برای استفاده بهینه از این ظرفیت و توان برنامه ریزی کنند.

دکتر خاکسار مدرس کارگاه اذعان داشت: از آزمون بررسی عملکرد دیداری شنیداری برای بررسی مشکلات ویژه یادگیری نظیر خود کنترلی مرتبط با جراحت سر، اختلالات خواب، افسردگی، اضطراب، زوال عقل و مشکلات پزشکی دیگر استفاده می شود.

وی افزود: این آزمون برای افراد 6 سال به بالا و بزرگسالان قابل اجرا می باشد و مدت زمان اجرایی این آزمون 20 دقیقه می باشد و تکلیف این آزمون شامل پاسخ یا عدم پاسخ به 500 محرک آزمون می باشد.

وی با ذکر مولفه های این آزمون افزودند: بطور کلی این آزمون 50 ویژگی را در دو بعد بینایی و شنوایی اندازه گیری می کند و مشخص می کند مغز فرد در پردازش اطلاعات بینایی و شنوایی و پاسخ حرکتی چگونه عمل می کند.

دکتر علیخانی معاون اداره آموزش وپرورش استثنایی استان در این جلسه ، پیرامون مسائلی چون ساماندهی و تکمیل نیروی انسانی جهت سال تحصیلی آینده، افزایش کیفیت تولید محتوا طبق استانداردهای آموزشی، تکمیل پرونده مراجعین، ارسال گزارش ماهانه، فصلی و سالانه ، طراحی تقویم اجرایی ، حفظ ارتباط مدیران با مسئولین مناطق و ارتباط مداوم با کارشناس آموزش دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری  اداره آموزش و پرورش استثنایی صحبت کرد.

در پایان این جلسه توسط رئیس اداره استثنایی استان از مدرسین دوره های آموزشی نیروهای جدیدالورود به مراکز مشکلات ویژه یادگیری با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی به عمل آمد.

 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 6084
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید