• انتشار: 1402/07/09 - 07:46
  • تعداد بازدید: 197
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به منظور گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان صورت گرفت؛

اهدای تندیس روز جهانی ناشنوایان به مدیر کل آموزش و پرورش استان

جواد روحانی رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با همراهی وکیلی کارشناس دانش آموزان گروه آسیب شنوایی، بیرجندی نژاد و رضوانی مدیران مدارس سوم شعبان سه و سوم شعبان چهار به نمایندگی از مدیران مدارس ناشنوا در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان حضور یافتند و زینب اسماعیلی دانش آموز با آسیب شنوایی دبستان سوم شعبان چهار تندیس یادبود روز جهانی ناشنوایان را به مدیر کل تقدیم کرد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، جواد روحانی رییس آموزش و پرورش استثنایی به ارائه گزارشی از نحوه ارائه خدمات آموزش و پرورش استثنایی به دانش آموزان با آسیب شنوایی پرداخت و گفت: آموزش و پرورش استثنایی بیش از  ۲۵۰۰ دانش آموز با آسیب شنوایی را تحت پوشش دارد که از این تعداد حدود ۸۰۰  دانش‌آموز در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند و بقیه دانش آموزان در مدارس عادی و در طرح تلفیقی فراگیر تحصیل می کنند

وی بیان داشت : 6 مدرسه خاص دانش آموزان با آسیب شنوایی در استان فعالیت می کنند و چهار پیش دبستانی تحصصی نیز به ارائه خدمات آموزشی به این گروه از دانش آموزان می پردازند  به گونه ای که این دانش آموزان از شش ماهگی در این مدارس پذیرش می شوند و در نتیجه مداخله بهنگام و آموزش avt می توانند جهت تحصیل در دوره اول ابتدایی  به مدارس عادی راه یابند و در کنار دانش آموزان عادی تحصیل کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه دانش آموزان با آسیب شنوایی علی رغم معلولیت از توانمندی های خوبی برخوردارند  بیان داشت: کسب مقام دوم جهان در رشته کشتی توسط دانش آموز ناشنوا شاهرخ شکوهی نشان دهنده توانمندی، تلاش و انگیزه بالای دانش آموزان با نیازهای ویژه می باشد

وی افزود: آموزش زبان اشاره   حدود ۳۰۰ نفر از معلمین، والدین و پرسنل دستگاه‌های اجرایی در کارگاه دانش افزایی  زبان اشاره  و چندین عنوان کارگاه  تخصصی در سطح استان ، تهیه و تدوین کتب ویژه آموزش نوآموزان آسیب دیده شنوایی در آموزش و پرورش استثنایی، مناسب سازی کتب متوسطه دوره اول و دوم  و  طراحی و آماده سازی نرم افزار آموزشی با تاکید بر آموزش بصری ‌ از جمله اقدامات اداره  آموزش‌وپرورش استثنایی درگروه دانش آموزان با آسیب شنوایی است

رییس آموزش و پرورش استثنایی عدم پذیرش دانش آموزان با آسیب شنوایی توسط مدارس عادی به صورت تلفیقی فراگیر و برگشت دانش آموزان با آسیب شنوایی از مدارس غیرانتفاعی به مدارس استثنایی به دلیل بالا بودن هزینه های این مدارس را بخشی از چالش های این حوزه عنوان نمود و خواستار حمایت اداره کل در این زمینه شد 

 
  • گروه خبری : اخبار استان ها
  • کد خبر : 8006
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید