• انتشار: 1396/01/23 - 10:02
  • تعداد بازدید: 169
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
توزيع تجهيزات آموزشي از جمله يك هزار تبلت

معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنايي خبر داد

معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنايي از توزيع تجهيزات آموزشي از جمله يك هزار تبلت خبر داد و گفت: محتواي آموزشي براي دانش‌آموزان با نيازهاي ويژه مناسب‌سازي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري تسنيم از زنجان، محسن غفوريان امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد تجهيزات آموزشي براي آموزش دانش‌آموزان استثنايي در گروههاي كم‌توان ذهني در كنار كتابها بسته‌هاي آموزشي نيز در بين كارشناسان توزيع مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه آموزش افراد مبتلا به اوتيسم مبحث جديدي در كشور است، ابراز كرد: ابزارهاي كمك آموزشي براي بيشتر استانها ارسال شده و اين تجهيزات براي برطرف شدن مشكلات اين بخش در اختيار مدارس تخصصي استان زنجان نيز قرار مي‌گيرد.

معاون برنامه‌ريزي آموزشي و توانبخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي توزيع سمعك براي گروه هاي ناشنوا و تبلت براي افراد كم‌بينا را از برنامه‌هاي در دستور كار عنوان كرد و افزود: در سال 95 بيش از يك هزار تبلت و يك هزار و 300 سمعك رايگان در بيش دانش‌آوزان توزيع شده است.

وي در مورد برنامه‌ريزي آموزشي براي دانش‌آموزان استثنايي بيان كرد: توليد محتواي آموزشي براي هفت گروه دانش‌آموزان با نيازهاي ويژه برنامه‌ريزي مي‌شود و علاوه بر آن درس‌افزارها و نرم‌افزارهاي مورد نياز را نيز آماده مي‌كنيم.

غفوريان خاطرنشان كرد: كتب و درس‌افزارهاي دانش‌آموزان با نيازهاي ويژه در گروه هاي تخصصي تأليف مي‌شود كه در سال تحصيلي 95-96 550 هزار جلد كتاب آماده و قبل از سال تحصيلي به مدارس ارسال شده است.

وي با اشاره به اينكه توليد محتواي آموزشي براي اين گروهها داراي دو بخش است، ابراز كرد: بخش نخست مربوط به افرادي است كه نياز به توليد كتاب خاص دارند و بخش دوم دانش‌آموزاني هستند كه از محتواي كتابهاي عادي استفاده مي‌كنند اما اين كتابها براي آنها مناسب‌سازي مي‌شود براي مثال كتب به خط بريل يا صوتي تبديل مي‌شوند.

معاون برنامه‌ريزي آموزشي و توانبخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي به ارزيابي گروه هاي تخصصي از كتابها در دوره‌هاي سه ساله اشاره كرد و گفت: معلمان، اوليا و دانش‌آموزان مي‌توانند نقدهاي خود در مورد محتواي آموزشي را از طريق پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان اعلام كنند.

وي توليد سرفصل‌هاي آموزشي را از سياست‌هاي اين سازمان در بحث آموزش گروه اوتيسم عنوان كرد و افزود: اين سرفصل‌ها در اختيار معلمان قرار مي‌گيرد تا با توجه به شرايط دانش‌آموزان نسبت به روش تعليم آنها اقدام كنند.

غفوريان با اشاره به اينكه وضعيت محتواي آموزشي براي گروه كم‌توان ذهني مناسب است، تصريح كرد: در گروه ناشنوايان با توجه به اينكه امكان تغيير محتواي آموزشي وجود ندارد اما در راستاي مناسب‌سازي پيش‌مي‌رويم تا در آينده شرايط بهتري را براي آنها فراهم كنيم.

وي در مورد ارتقاي سطح دانش و توانايي معلمان خاطرنشان كرد: در سال 92، 29 دوره به شكل تخصصي در تهران برگزار شده كه تعداد اين دوره‌ها در سال 95 به 69 مورد رسيده است.

معاون برنامه‌ريزي آموزشي و توانبخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي ارتقاي دانش‌ نيروي انساني را از سياست‌هاي مهم اين سازمان خواند و گفت: دوره‌هاي تربيت مدرس براي كتابهاي جديد در تهران برگزار مي‌شود، ضمن اينكه با فراهم كردن زيرساختهاي آموزش مجازي اين دوره‌ها از سال آينده عملياتي مي‌شود.

  • گروه خبری : اخبار معاونت آموزش پرورش و تربیت بدنی
  • کد خبر : 96
کلمات کلیدی