مشارکت دانشآموزان استثنایی در فعالیت های تربیتی موجب خوداتکایی، اجتماعی شدن وپویایی تربیتی آنان میشود.
شوراهای دانش آموزی در مدارس استثنایی بر ایجاد روحیه مسئولیت پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی و آماده سازی آن ها برای جامعه پذیری، مؤثر است.
به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، انتخابات نمایندگان مجلس دانش آموزان استثنایی، به صورت مجازی و با حضور دانش آموزان منتخب شورای دانشآموزی استان، کارشناسان و کارشناس مسئولان پرورشی ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها، برگزار شد.
در این جلسه حجت اله الماسی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص)، این فعالیت های تربیتی را گام مهمی در جهت خوداتکایی، اجتماعی شدن و پویایی تربیتی دانشآموزان استثنایی معرفی نمود و بر نقشی که اینگونه فعالیت ها در ایجاد اعتمادبنفس، خودباوری و جامعه پذیری دانش آموزان استثنایی دارد تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد اگر بتوانیم این دانش آموزان را به این باور برسانیم که دچار خود کم بینی نشوند کاربزرگی انجام دادهایم. ایشان بر فعالیت هایی که به خوداتکایی دانش آموزان منجر خواهد شد، به عنوان محور اصلی برنامه های پرورشی تاکید نمود.
در ادامه جلسه، اسماعیل برقی معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان به تشریح کارکرد و اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی در مدارس و تاثیر آن بر ایجاد روحیه مسئولیت پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی و آماده سازی آنها برای جامعه پذیری اشاره کرد و در ادامه به تبیین فرآیند انتخابات مجلس دانش آموزی پرداخت. ایشان افزود: دستورالعمل اجرایی انتخابات مجلس دانش آموزی در ابتدای شهریور ماه به ادارات آموزش و پرورش استثنایی ابلاغ شد و استانها پس از برگزاری انتخابات مجمع دانش آموزی استانی، دو نفر را به عنوان نماینده برای شرکت در انتخابات مجلس دانش آموزی به سازمان معرفی نمودند. که نمایندگان منتخب، پس از انجام تبلیغات درگروه های مجازی، در زمان تعیین شده، به کاندیداهای منتخب خود، رای دادند.
پس از دریافت و شمارش آراء، دانش آموز یکتا حسین بیگی از استان یزد و مهدی پور اسکندر از استان گیلان با کسب بالاترین آراء، به عنوان نمایندگان دانش آموزان استثنایی به مدت دوسال جهت شرکت در دوازدهمین دوره مجلس دانش آموزی کشوری انتخاب و معرفی شدند.
نظر دهید