• انتشار: 1400/07/20 - 09:39
  • تعداد بازدید: 644
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی

فرصت معلم شدن برای سه گروه از معلولان فراهم شد

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سه گروه از داوطلبان آسیب دیده شنوایی، آسیب دیده بینایی، داوطلبان دارای معلولیت جسمی حرکتی و حتی دانش‌آموزان طیف اوتیسم با هوش‌بهر عادی می‌توانند متقاضی شغل معلمی شوند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سال 99 بود که نرگس خدادادی داوطلب نابینای کنکور، در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شد اما در مرحله مصاحبه به دلیل مشکل نابینایی تأیید نشد و همین موضوع درباه پذیرش معلولان در دانشگاه فرهنگیان نقدهایی را ایجاد کرد. پس از آن بود که بررسی‌ها برای پذیرش داوطلبان دارای معلولیت آغاز شد و هم‌اکنون معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی از حل مشکل و فراهم شدن فرصت معلمی برای این گروه از داوطلبان معلول البته در مدارس استثنایی خبر می‌دهد.

مجید هداوند معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره تحصیل داوطلبان نابینا در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: پیرو درخواست نرگس خدادادی، داوطب گنابادی که در کنکور سال گذشته به دلیل نابینایی در مرحله  مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پذیرفته نشد، وزیر سابق آموزش و پرورش برای بررسی موضوع، نامه‌ای به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال کرد ما نیز در شورای عالی حضور یافته و اعلام کردیم به جز این داوطلب افراد مختلفی جزو رتبه‌های برتر کنکور هستند که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند اما به دلیل نگاه برخی افراد و دستورالعمل‌ها در مرحله مصاحبه رد می‌شوند.

وی افزود: کارگروهی با محوریت مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش و سازمان  آموزش و پرورش استثنایی تشکیل و شیوه نامه‌ای تهیه شد که براساس آن سه گروه از داوطلبان آسیب دیده شنوایی، آسیب دیده بینایی،  داوطلبان دارای معلولیت جسمی حرکتی و حتی دانش‌آموزان طیف اوتیسم با هوش‌بهر عادی می‌توانند متقاضی شغل معلمی شوند.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: کدرشته‌های دانشگاه فرهنگیان را بررسی کردیم و کد رشته‌هایی که این افراد مجاز به شرکت در آنها هستند و می‌توانند به عنوان معلم در مدارس عادی و استثنایی تدریس کنند، مشخص شد همچنین پیشنهاد شد، کارگروه مصاحبه‌گر این داوطلبان باید متخصصانی از سازمان آموزش و پرورش استثنایی باشد تا تشخیص بدهند آیا فرد توانایی تدریس و ادامه کار در مدارس عادی و استثنایی را دارد.

هداوند ادامه داد: نامه‌ای توسط واحد امور اداری وزارت آموزش و پرورش به استان ها ارسال و در آن ذکر شده است، این داوطلبان می‌توانند به عنوان معلم در‌آموزش و پرورش استثنایی فعالیت کنند، این اقدام یک گام رو به جلو است اما به دنبال این هستیم براساس قانون سه درصد استخدام معلولان، امکان فعالیت افرادی که توانایی دارند و کارگروه این توانایی را تشخیص می‌دهد در سایر بخش‌ها فراهم شود.

  • گروه خبری : اخبار اسلایدر,اخبار معاونت آموزش پرورش و تربیت بدنی
  • کد خبر : 5231
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید