در راستای توانمندسازی دانشآموزان و همکاران، برای شرکت فعال در مسابقات فرهنگی و هنری، نشست تخصصی اصول و مبانی مربیگری سرود برگزار شد.
هدف از برگزاری نشست های تخصصی توانمندسازی فرهنگی و هنری،کیفیت بخشی به مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان و همکاران است.
به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اسماعیل برقی، معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی، گفت: سرود قابلیت فوقالعادهای برای بازگو کردن احساسات جمعی و ملی یک قوم و ملت دارد و میتواند با حماسه و مسائل اجتماعی و جمعی همراه شده و در عرصههای گوناگون زندگی اجتماعی ورود پیدا کند.
ایشان همچنین با تاکید بر نقش و اهمیت سرود در بین دانش آموزان استثنایی افزود: سرود میتواند به زبان حال و شعار یک ملت بدل شود در تاریخ انقلاب خودمان نیز سرود، عامل ایجاد وحدت کلمه و شورآفرینی در نیروهای مردمی و راهپیماییها بود و تمام تصویری که نسل انقلاب و نسلهای پس از آن، از حرکت مردم در انقلاب اسلامی دارند با سرودهای انقلاب درآمیخته است.
برقی گفت: بر همین اساس، سرود دانشآموزی به عنوان یکی از رشتهها در نوزدهمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانشآموزان با نیازهای ویژه، قرار گرفته است و به منظور کیفیت بخشی به اجرای این فعالیت، سلسله نشست های تخصصی، با هدف توانمندسازی دانش آموزان و کارکنان، طراحی شده است که اولین نشست تخصصی با عنوان "اصول و مبانی مربیگری سرود" برگزار شد. در این نشست در مورد حنجره و نقش آن در صدا و چگونگی مراقبت از حنجره و تارهای صوتی، توجه به وسعت صدایی دانشآموزان استثنایی، اجتناب از تمرین در مکانهای پرسرو صدا، توجه به تواتر صدای دانشآموزان، توجه به تعهد گروهی در انتخاب دانشآموزان، داشتن زمان بندی دقیق برای تمرین سرود، نوع قرارگیری دانش آموزان در گروه سرود، چگونگی ادای کلمات در هنگام خواندن سرود، اعمالی که صدا را گرم میکند، استفاده از نوازنده های زنده همزمان با سرود، یادآوری ضربها توسط مربی و نحوه ی قرارگیری دانشآموزان در سن، نکاتی بیان شد.
گفتنی است این نشست تخصصی شش ساعته به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار شد و مخاطبین آن معلمان مدارس استثنایی و تمامی علاقمندان بودند.