• انتشار: 1401/06/03 - 08:12
  • تعداد بازدید: 403
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان اعلام کرد؛

در آموزش و پرورش استثنایی، استان خراسان رضوی از استان های پیشرو محسوب می گردد

جلسه اعضای ستادی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اسماعیل برقی معاونت برنامه ریزی آموزشی و پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی، در جلسه ای که صبح امروز در دفتر ریاست اداره و با حضور اسماعیل برقی معاونت برنامه ریزی آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، جواد روحانی رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، علی رضازاده معاونت،کارشناس مسئولان و کارشناسان اداره برگزار شد جوادروحانی رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر گفت انشالله بتوانیم رهرو شهیدان باشیم و با کار جهادی به دانش آموزان بانیارهای ویژه به بهترین نحو خدمت نماییم.

 در ادامه جواد روحانی به ارائه گزارش مختصری از فعالیت های آموزشی، توانبخشی، پرورشی و تربیت بدنی اداره پرداخت و پس از آن هر یک از کارشناس مسئولان و کارشناسان اداره ایده ها، طرح ها، فعالیت های صورت گرفته و چالش های موجود در حوزه کارشناسی خود را بیان کردند.

در پایان اسماعیل برقی معاونت برنامه ریزی آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان ضمن قول مساعد جهت پیگیری چالش های ارائه شده به تعریف مردم ژاپن از واژه کیفیت پرداخت و گفت :ژاپنی ها کیفیت را اینگونه تعریف می کنند «بدانیم کجا هستیم و حداقل یک قدم برداریم» و اگر این تعریف سرلوحه کار ما باشد مسلما مشکلات حل میشود 

وی با اشاره به رویکردهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  افزود: یکی ازرویکردهای سازمان، توسعه مشارکتهاست و لازم است بخشی از هزینه های اجرایی برنامه ها و فعالیت ها توسط ادارات استثنایی استان ها  جذب گردد

برقی بر ضرورت پیوستگی و یکپارچگی اهداف و سیاست‌های نظام آموزش‌وپرورش و  تعامل و ارتباط و هماهنگی و هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش عادی و استثنایی در جهت رفع مشکلات و موانع پیش رو و تحقق اهداف تحولی تأکید کرد

وی گفت:  استان خراسان رضوی از استان های پیشرو در آموزش و پرورش استثنایی است که از آن جمله می توان به تاسیس مدرسه چندمعلولیتی، تاسیس اولین مرکز تخصصی پیش دبستانی نابینایان در کشور، تاسیس مرکز شبانه روزی متوسطه حرفه ای اشاره نمود و این حاصل تلاش اعضای ستادی این مجموعه است   

برقی  خاطرنشان کرد باید حداکثر هم گرایی درون بخشی و حداکثر مشارکت و جذب جلب مشارکت بین بخشی باشد چرا که هر دستگاه دولتی و غیردولتی در قبال معلولین مسئولیت اجتماعی دارد  و مدیران ادارات استثنایی باید در استان ها ارتباط مثبت و مطلوب برون سازمانی داشته باشند.

اسماعیل برقی رویکرد دیگر سازمان را واگذاری مسولیت ها دانست و گفت: در این راستا  باید قابلیت های استان ها مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت آنها استفاده شود

وی در پایان از پیش بینی برگزاری 60 دوره ضمن خدمت ویژه همکاران استثنایی خبر داد و بیان داشت به زودی این دوره ها برای کارشناسان ادارات نیز برگزار خواهد شد.

 
  • گروه خبری : اخبار اسلایدر,اخبار معاونت آموزش پرورش و تربیت بدنی
  • کد خبر : 6377
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید