حضور کارشناسان و کارشناس مسئولان پرورشی ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها در دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش سراسرکشور
افزایش انس با قرآن کریم، حضرات معصومین علیهم السلام و نماز در دانش آموزان، محور فعالیت های پرورشی می باشد.
به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دوره توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش سراسر کشور به همت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و به صورت حضوری از دوم الی پنجم آبان ماه به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در اردوگاه شهید میرزاکوچک خان رامسر برگزار گردید. جمعی از کارشناسان و کارشناس مسئولان پرورشی آموزش و پرورش ادارات آموزش و پرورش استثنایی نیز در این دوره آموزشی شرکت نمودند.
قربانیان مدیر پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور در جلسه تخصصی روسا، کارشناسان و کارشناس مسئولان قرآن، عترت و نماز ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ضمن اشاره به توانمندی های دانش آموزان استثنایی، برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی را در زمینه فعالیت های پرورشی تبیین نمود و همکاری، هماهنگی و تعامل بیشتر آنان با ادارات آموزش و پرورش استثنایی را جهت کیفیت بخشی به فعالیت های پرورشی دانش آموزان در مدارس استثنایی و پذیرای تلفیقی- فراگیر، خواستار شد.
شایان ذکر است در حاشیه این دوره، نشست تخصصی"تقویت فعالیت های پرورشی دانش آموزان با نیازهای ویژه" با حضور کارشناسان مسئول و کارشناسان پرورشی ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها برگزار گردید.
مدیر پرورشی و تربیت بدنی در این جلسه با اشاره بر توافقنامه همکاری منعقده بین سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معاونت پرورشی و تفاهمنامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هماهنگی با معاونت پرورشی ادارات کل استانها جهت دستیابی به اهداف توافقنامه و همچنین برنامهریزی جهت تعامل و بهرهمندی بیشتر دانشآموزان از خدمات فرهنگی و آموزشی کانون پرورش فکری را تاکید نمود.
از جمله مباحثی که در این نشست بهمنظور تقویت انس بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم، اهل بیت علیهم السلام و نماز مطرح گردید میتوان به تبیین برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی، معرفی چهرههای برتر قرآنی جهت ارائه به برنامه تلویزیونی، پیگیری و رصد تجهیز نمازخانههای مدارس، تاکید ثبت فعالیت های پرورشی در سامانه پرورشی، نظارت و رصد فعالیت های پرورشی، تلاش در جهت تشکیل و فعال نمودن هیئتهای مذهبی و تشکل های دانش آموزی، تقویت فعالیت های اردویی، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح آموزشگاهی و استانی، استفاده بهرهمندی دانش آموزان با نیازهای ویژه از مراکز دارالقرآن ها، استفاده از ظرفیت اولیا برای دستیابی به اهداف تربیتی، اشاره نمود.
نظر دهید