برگزاری وبینار کشوری تبیین الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین
وبینار کشوری تبیین الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین با حضور معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مسئول کمیته تخصصی راهبری الگوی مدرسه تراز، کارشناسان سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مدیران مدارس استثنایی مجری طرح تراز سند تحول به صورت حضوری در محل این سازمان و هم زمان در بستر شبکه شاد برگزار شد.

به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیتبدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اسماعیل برقی معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه ضمن عرض خوشآمدگویی به جناب آقای دکتر عظیم محبی، کارشناسان سازمان و مدیران مدارس مجری از مدیران مدارس استثنایی مجری طرح تراز استان های شهر تهران و شهرستانهای تهران که به صورت حضوری در جلسه حضور داشتند، تشکر نمودند. همچنین ایشان بیان کردند که برای این سال تحصیلی 192 مدرسه استثنایی از سوی ادارات اموزش و پرورش استثنایی استان ها معرفی شدند که به جهت هماهنگی های لازم این مدارس به معاونت آموزش ابتدایی و معاونت متوسطه وزارت آمورزش و پرورش معرفی شدهاند.
در ادامه این جلسه عظیم محبی مسئول کمیته تخصصی راهبری الگوی مدرسه تراز با بیان این که الگوی مدرسه تراز یک الگوی حلقوی است و در این الگوی حلقوی تعلیم و تربیت تمام ساحتی و متوازن دانش آموزان هدف اصلی است، گفت: در الگوی مدرسه تراز چهار بعد فرایندی به صورت درهم تنیده زمینه ساز کسب شایستگی های لازم دردانش آموزان را فراهم می آورد و براساس این الگو مدرسه صرفا یک مکان نیست بلکه یک محیط اجتماعی فرهنگی است.
وی افزود : براساس این الگو خانواده و جامعه محلی به عنوان ارکان مدرسه تلقی می شود و در این الگو مدرسه به مثابه یک سازمان یادگیرنده و پژوهنده می شود.
محبی تاکید کرد: مدرسه تراز نقشه اجرای سند تحول درمدرسه می باشد و نیاز است جهت رسیدن به هداف این سند چرخشهای تحول در مدرسه صورت گیرد.
در پایان مقرر شد جلسات تکمیلی جهت برنامه ریزی های راهبردی نیز برگزار گردد.
نظر دهید