-توسعه رشته های مهارتی دانش آموزان استثنایی
یکی از برنامه های مهم سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور توسعه رشته های مهارتی برای بهره مندی این دانش آموزان از آموزش های مهارتی است
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اعلام این خبر گفت: عالی ترین هدف آموزش وپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه شکوفایی استعدادهای بالقوه و رشد همه جانبهی آنان جهت رسیدن به خودکفایی فردی، اجتماعی و اقتصادی است دوره دوم متوسطه کاردانش خاص یکی از دوره های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه است که با تاکید بر افزایش مهارت های زندگی، دستیابی به خودکفایی فردی، اجتماعی و اقتصادی، ارتقای انگیزه کار و فعالیت و کسب مهارت های شغلی برای دانش آموزان طراحی شده است.لذا توجه به انجام آموزش های عملی با تاکید بر آموزش های مهارتی برای این گروه از دانش آموزان حائز اهمیت است.درحال حاضر تعداد رشته های مهارتی دوره دوم متوسطه کاردانش خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه 36 رشته می باشد که بر اساس توانمندی دانش آموزان و با رویکرد شایستگی محور ( پودمانی) در سه سطح کمک کار ساده ، کمک کار و کمک طراحی گردیده است. رشته هایی که با عنوان کمک کار ساده شروع می شود در سطح پایین تر می باشند.
طریفی حسینی یادآور شد یکی از برنامه های مهم سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور توسعه رشته های مهارتی برای بهره مندی این دانش آموزان از آموزش های مهارتی است. البته تقویت این آموزش ها مبتنی بر آمایش سرزمینی و توسعه رشته ها مبتنی بر بوم و نیازهای منطقه انجام می شود لازم به ذکر است که 4 رشته مهارتی خدمات اداری، پرورش گیاهان دارویی، موسیقی و خدمات فروشگاهی در مراحل پایانی تدوین می باشند که به زودی جهت تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش اریه می شود.
نظر دهید