رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی:
پروژه مهر نماد برنامهریزی و تحول است
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ضمن تاکید بر اینکه پروژه مهر مهمترین کار آموزش پرورش در ایام تابستان است، پروژه مهر را نماد برنامه ریزی و تحول در مدارس عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، رضا کریمی افین رییس ادار آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در پنجمین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی که با حضور مژگان فرهبد معاون آموزشی، تربیت بدنی و پرورشی، مطلبی مدیر مدیر تالیف و برنامه ریزی آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و اعضای ستادی اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در مجتمع آموزشی، فرهنگی و توان بخشی امام رضا علیه السلام برگزار شد به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در پروژه مهر امسال پرداخت و گفت: پروژه مهر امسال در کارگروه های تعمیر و تجهیز فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی، کارگروه برنامه ریزی و ساماندهی نیروی انسانی، کارگروه توسعه کمی و کیفی تعلیم و تربیت کودکان زیر هفت سال، کارگروه کیفیت بخشی آموزشی و ثبت نام دوره ابتدایی و متوسطه، کارگروه نظارت و ارزیابی، کارگروه کتاب رسانی، کارگروه اطلاع رسانی و رسانه، کارگروه کیفیت بخشی تربیت بدنی و پرورشی و کارگروه احراز و تعیین صلاحیت پروژه مهر فعال است
وی افزود: در کارگروه تعمیر و تجهیزات آموزشی ۳۱ پروژه را در حال اجرا داریم و ۱۴ پروژه نیز در قالب توسعه عدالت آموزشی تا پایان اسفندماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و نه پروژه را تا پایان مهر افتتاح می کنیم
کریمی با اشاره به اینکه در بخش تعمیرات فضا، ۲۳مرکز از سوی اداره استثنایی به صورت کلی تعمیر شده و تعمیرات جزیی در تمامی مدارس با هزینه ای بالغ بر ۴ونیم میلیارد تومان انجام شده است حدود یک و نیم میلیارد تجهیزات از اداره کل نوسازی دریافت کردیم و یک و دو دهم میلیارد توسط اداره استثنایی تامین شده است، یک میلیارد تومان از تجهیزات با مشارکت قلم چی و ۸۵۰ میلیون تومان نیز از سوی سازمان استثنایی دریافت کردیم که در قالب آن ۲۰ مدرسه در مشهد و و ۳۵ مدرسه در شهرستان ها نیز تجهیز شدند
کریمی بیان داشت : در مبحث رشته ۲ رشته هنرستانی را در گروه جسمی حرکتی، و ۱۱ رشته را در گروه کاردانش توسعه دادیم و برای ۱۸ کلاس خاص و ضمیمه و مدرسه مجازی تقاصای کد شده است که با الهام از آموزش در زمان کرونا پیگیر مدرسه مجازی برای گروه جسمی حرکتی بالیتی نیز هستیم همچنین با توجه به تقاضای والدین دارای فرزند اتیسم تقاصای شیفت ثابت عصر برای دانش اموزان اتیسم که از اختلال خواب رنج می برند نیز می باشیم
وی عدم اختصاص تجهیزات هنرستانی برای هنرستان های کاردانش خاص، کمبود فضای آموزشی در مشهد و شهرستان ها به خصوص در گروه طیف اتیسم و جسمی حرکتی و سرویس ایاب و ذهاب دانش اموزان را از چالش های پیشرو عنوان کرد و گفت: ۲۸۷۰ ثبت نام ابتدایی داشتیم ، در قراردادنیروی انسانی سازمان استثنایی ۱۴۸۸ کلاس برای جذب ۹۲۲۰ دانش اموز اختصاص داد و تاکنون ۹۵۹ کلاس تخصیص داده شده که در حال انجام کلاس بندی می باشیم طبق آمار ارائه شده ۱۰۰۰ بازمانده از تحصیل داریم داریم که با پیگیری های صورت گرفته حدود ۳۲۵ نفر شرایط تحصیل را دارند که انشالله جذب می شوند
وی بیان داشت : در سنجش نواموزان از شاخص تعیین شده که ۱۱۹هزار نفر بوده است عبور کردیم و تاکنون ۱۲۴ هزار و هشتصد نفر نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۱۳۰۰۰ هزار نفر نیز به پایگاه های تخصصی ارجاع شدند و ۵۵۰ نفر نیز در سامانه جهش ثبت نام شدند
هم اکنون ۱۸ پایگاه اوقات فراغت داریم که از این تعداد ۱۱ پایگاه مدرسه ای و ۷ سالن ورزشی فعال می باشد
رییس اداره استثنایی با بیان اینکه در کارگروه کیفیت بخشی اموزش و ثبت نام در مقطع متوسطه مهم ترین بحث هدایت تحصیلی است که سیستمی انجام نمی شود تصریح کرد: در حوزه متوسطه ثبت سفارش کتب ۸۶ درصد بوده است و ۲۰۰ دانش آموز در پیش حرفه ای، ۱۶۰ دانش آموز در کاردانش خاص، ۸۰ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۶۶ دانش آموز در متوسطه دوم ثبت نام شدند
وی فعال نبودن اصلاح سفارش و عدم نیاز کتب درسی برای دانش اموزان در سامانه و معافیت دائم دانش اموزان حوزه متوسطه از رزم و نظام وظیفه سربازی را از دیگر چالش ها عنوان کرد و بیان داشت: انتظار می رود در حوزه ستادی سازمان این موضوعات پیگیری شود
کریمی افتتاح یک اتاق بهداشت ، دو اناق هربیت بدنی و یک اتاق ژیمناستیک ، اجرای طرح حیاط پویا از ۱۵ شهریور دریافت ۱۷۲ سمعک از سازمان غذا و دارو، ۱۰۰ سمعک از بنیاد کرامت رضوی و ارجاع ۱۳۸ نفر به دندانپزشکی شهید فیاض بخش را از اقدامات صورت گرفته در کارگروه کیفیت بخشی تربیتی و تندرستی نیز عنوان نمود
نظر دهید