نهمین جلسه ستاد اقامه نمازدر راستای گسترش فرهنگ اقامه نماز در مدارس استثنایی برگزار شد.
همزمان با آغاز سال تحصیلی و اجرای طرح گلشن مهر، نمازخانههای مدارس استثنایی به مراکز فرهنگی- تربیتی پویا تبدیل می¬شوند.
به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در راستای سیاست توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مدارس استثنایی، نهمین جلسه ستاد اقامه نماز برگزار شد. دکتر فرهبد، با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از فضاهای پرورشی مدارس متناسب با گروههای سنی دانشآموزان، بر برنامهریزی دقیق و پویاسازی این فضاها برای بهرهمندی بیشتر دانش آموزان با نیازهای ویژه تأکید کرد.
در ادامه جلسه، دکتر قاسمی ضمن تبریک و قدردانی از همکاران مدیریت پرورشی به دلیل کسب رتبه برتر سازمان آموزش و پرروش استثنایی در فعالیتهای اقامه نماز که توسط ستاد اقامه نماز کشور مورد بررسی قرار گرفته، گفت: ارزیابی دقیق فعالیتهای پرورشی و بررسی میزان اثربخشی برنامهها در حوزه نماز تأکید کرد. وی افزود: «معرفی مربیان توانمند و آثار ارزشمند آنان، تولید محتوای بهروز و اثرگذار در این حوزه، توانمندسازی و تقویت تعامل با اولیا و همکاران از مهمترین اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا فعالیتهای پرورشی ما به نتیجه مطلوب منجر شود.
همچنین، قربانیان؛ گزارش سالانهای از فعالیتهای توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مدارس استثنایی ارائه کرد و در ادامه به تبیین طرح گلشن مهر با هدف تبدیل نمازخانه های مدارس استثنایی به مراکز فرهنگی تربیتی پویا پرداخت. ایشان هدف از اجرای این طرح را که همزمان با پروژه مهر می باشد،گامی اساسی در تحقق تربیت تمامساحتی و ایجاد محیطی غنی، معنادار و شاداب با هدف بهرهگیری حداکثری از این فضاها و تبدیل آنها به قلب تپنده فعالیتهای معنوی و فرهنگی مدرسه، عنوان کرد.
این جلسه با جمعبندی مباحث و تصویب برنامههای آتی در زمینه ارتقای کیفیت فعالیتهای پرورشی و محتواهای تربیتی، تجهیز نمازخانه های مدارس به پایان رسید.
نظر دهید