• انتشار: 1404/06/30 - 12:27
  • تعداد بازدید: 97
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

عزم جدی برای استانداردسازی مدارس پذیرا؛ اولویت‌بندی مدارس و جذب مشارکت خیرین

به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت‌بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در جلسه‌ای راهبردی با حضور معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت­ بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و نماینده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، چالش‌های تحصیل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس پذیرا (عمومی) بررسی و راهکارهای عملیاتی برای رفع موانع موجود اتخاذ شد.

در این نشست، دکتر فرهبد، معاون آموزش، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنائی، با اعلام اینکه نزدیک به ۱۶ هزار دانش‌آموز استثنائی با هوشبهر عادی در مدارس پذیرا تحصیل می‌کنند، بر فاصله این مدارس با استانداردهای لازم برای آموزش فراگیر تأکید کردند. ایشان چالش‌هایی نظیر عدم مناسب‌سازی فیزیکی، محدودیت در انتخاب مدرسه و امتناع برخی مدارس از پذیرش را از موانع اصلی تحصیل این دانش‌آموزان دانست و هشدار داد: “این مشکلات می‌تواند به شکست در تحصیل فراگیر، بازگشت دانش‌آموز به مدارس استثنایی و حتی ترک تحصیل منجر شود.”

در مقابل، جناب آقای خبره، نماینده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، ضمن ارائه گزارشی از مناسب‌سازی ۴۵۰ مدرسه پذیرا در سال گذشته، از تدوین ضوابط تخصصی جدید برای طراحی فضاهای آموزشی ویژه خبر داد. وی با بیان اینکه اعتبارات این حوزه عمدتاً از محل بودجه “تعمیر و نگهداری” استان‌ها تأمین می‌شود، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز برای تسریع در روند مناسب‌سازی تأکید کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد سازمان آموزش و پرورش استثنایی ، لیستی اولویت‌بندی شده از مدارس نیازمند مناسب‌سازی را جهت اقدام به سازمان نوسازی ارسال کند. همچنین، با هدف جبران کمبود بودجه ملی، طرفین توافق کردند که با تهیه یک طرح جامع و تأثیرگذار، مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به صورت جدی‌تری به سمت این حوزه حیاتی جلب شود. این اقدامات در راستای تحقق کامل آموزش فراگیر و تضمین دسترسی عادلانه همه دانش‌آموزان به محیط‌های آموزشی استاندارد و ایمن صورت می‌گیرد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت آموزش پرورش و تربیت بدنی
  • کد خبر : 12268
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید