• انتشار: 1402/06/14 - 11:13
  • تعداد بازدید: 209
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دیدار مدیر پرورشی و تربیت بدنی سازمان با رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت کودکان استثنایی

در نشستی با حضور مدیر پرورشی و تربیت بدنی سازمان و رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت کودکان استثنایی، ارتقای کیفیت برنامه درسی تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مدیر پرورشی و تربیت بدنی سازمان به همراه همکاران گروه تربیت بدنی در دیدار با رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت کودکان استثنایی، ضمن معرفی برنامههای واحد تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال 1402، ابراز امیدواری کرد با همکاری پژوهشکده تعلیم و تربیت کودکان استثنایی، فعالیت های جامع تری در خصوص تدوین برنامه درسی تربیت بدنی دانشآموزان با نیازهای ویژه به عمل آید.

قربانیان؛ مدیر پرورشی وتربیت بدنی ضمن اشاره به طرح پژوهشی پژوهشکده در خصوص استانداردهای آمادگی جسمانی دانشآموزان کم توان ذهنی و اثر بخشی این موضوع به عنوان یکی از مولفه های اصلی برنامه درس تربیت بدنی، خواستار تهیه نورم های آمادگی جسمانی بر اساس طرح پژوهشی آن پژوهشکده شد.

فرهبد، رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت کودکان استثنایی با اشاره به اهمیت فعالیتهای ورزشی و درس تربیت بدنی برای دانشآموزان استثنایی گفت: وجه تمایز و اهمیت مضاعف فعالیت­ های تربیت بدنی دانش آموزان استثنایی در مقایسه با دانشآموزان غیر معلول، جنبه توانبخشی این فعالیتها می­ باشد. بنابراین نیاز داریم تا جهت توسعه فعالیتهای ورزشی و درس تربیت بدنی اقدام نماییم. ایشان در این خصوص برگزاری نخستین همایش تعلیم تربیت کودکان استثنایی با تاکید بر برنامه درسی تربیت بدنی در اسفند سال جاری را از برنامه های پژوهشکده نام برد. 

در این دیدار سایر همکاران حوزه تربیت بدنی سازمان نیز مطالبی را در خصوص ارتقای کیفیت فعالیت‌های بدنی دانش‌آموزان استثنایی و همکاری پژوهشکده و سازمان آموزش و پرورش استثنایی، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

  • گروه خبری : اخبار معاونت آموزش پرورش و تربیت بدنی
  • کد خبر : 7843
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید