• انتشار: 1404/07/24 - 10:01
  • تعداد بازدید: 132
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دوره آموزشی ضمن خدمت «اصول، طراحی و راهنمای آزمون‌های مرتبط با سلامت دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی» برگزار شد.

دوره آموزشی ضمن خدمت تخصصی «اصول، طراحی و راهنمای آزمون‌های مرتبط با سلامت دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی با هدف توانمندسازی نیروهای آموزشی در زمینه طراحی، اجرا و تفسیر آزمون‌های آمادگی جسمانی ویژه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مژگان فرهبد، معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان، از برگزاری دوره آموزشی «اصول، طراحی و راهنمای آزمون‌های مرتبط با سلامت دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی» خبر داد و افزود:

از بدو تاسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی که درس تربیت بدنی در برنامه درسی مدارس تحت پوشش قرار گرفت، مولفه های آمادگی جسمانی به عنوان یکی از بخش­های اصلی برنامه درسی همواره مورد توجه بوده است. همچنین برای اثر بخشی برنامه درسی در راستای ارتقای سطح آمادگی جسمانی دانش آموزان وجود نورم های آمادگی جسمانی امری ضروری می باشد که در سیستم آموزشی مدارس استثنایی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. لذا با درک این موضوع در برنامه درسی تربیت بدنی دانش آموزان استثنایی که لازمه اجرای آن در دسترس بودن نورم آمادگی جسمانی می باشد، معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان به استناد راهکار2-19 سند تحول بنیادین  مبنی بر برنامه ریزی در خصوص کیفیت آموزش و اجرای نظام ارزشیابی پس از گذشت چند دهه از تاسیس مدارس دانش آموزان استثنایی با همکاری پژوهشکده کودکان استثنایی اقدام به تدوین نورم های آمادگی جسمانی دانش آموزان استثنایی کشور(گروه با کم توانی ذهنی)نموده است.

ایشان گفت: در این راستا دوره آموزشی «اصول، طراحی و راهنمای آزمون‌های مرتبط با سلامت دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی» با هدف ارتقای دانش تخصصی همکاران در حوزه ارزشیابی درس تربیت بدنی و سنجش آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت دانش‌آموزان با کم‌توانی ذهنی طراحی و برگزار شد. سرفصل‌های این دوره شامل؛ آشنایی با ساختار آزمون و جامعه هدف- مبانی و استانداردهای اجزای آمادگی جسمانی- راهنمای انتخاب و اجرای آزمون‌ها- ملاحظات ایمنی و پارامترهای ویژه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی و تفسیر نتایج و کاربرد آن در برنامه‌ریزی آموزشی و مداخلات حرکتی می‌باشد.

وی افزود؛ همچنین در ادامه این برنامه، شیوه‌نامه‌ایی در این رابطه تهیه شده که انتظار می رود همکاران محترم و معلمان درس تربیت بدنی، نورم های آمادگی جسمانی را که بر اساس محدوه سنی و جنسیت دانش آموزان کم توانی ذهنی تهیه شده است، الگوی خود در فرایند ارزشیابی از دانش آموزان قرار دهند.

ایشان با اشاره به اهمیت درس تربیت بدنی در مدارس، ابراز امیدواری نمود: که برگزاری این قبیل دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بتواند نقش مؤثری برای توانمند سازی نیروهای آموزشی و معلمان تربیت بدنی و بهبود کیفیت آموزشی درس تربیت بدنی دانش‌آموزان استثنایی ایفا نماید.

لازم به ذکر است این دوره با حضور جمعی از معلمان مدارس استثنایی کشور به میزان  1272 نفر ساعت آموزشی، برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت آموزش پرورش و تربیت بدنی
  • کد خبر : 12472
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید