در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزار شد.
ظرفیت معنوی و ارتباط عاطفی دانش آموزان استثنایی با خداوند، در "توسعه و تعمیق فرهنگ نماز" تاثیرگذار است.

به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در راستای سیاست توسعه و تعمیق فرهنگ نماز دانش آموزان با نیازهای ویژه، جلسهای با حضور رئیس سازمان و معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی و همکاران پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.
قاسمی؛ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه با اشاره به صفای باطن، معصومیت دانش آموزان استثنایی و ارتباط عاطفی آنها با خداوند، بهره گیری از این ظرفیت های معنوی را جهت توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز تاکید نمود. ایشان در ادامه ضمن استماع نظرات اعضای محترم ستاد، پیرامون چگونگی اجرای برنامه های توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز بر انجام مواردی از قبیل؛ تجهیز نمازخانه مدارس(دخترانه و پسرانه) به قرآن بریل، بروزرسانی کتاب احکام مخصوص دانش آموزان استثنایی، تولید محتوای تصویری احکام به زبان اشاره ویژه دانش آموزان باآسیب شنوایی، تاکید نمود.
در ادامه جلسه، برقی؛ معاون آموزشی،پرورشی و تربیت بدنی، گزارش فعالیتهای انجام شده در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز را در سال تحصیلی جاری شامل؛ برگزاری جلسه با ستاد اقامه نماز کشور و اجرای دوره های آموزشی ضمن خدمت و توانمندسازی ویژه مدیران، مدرسان آموزش خانواده، مربیان پرورشی، معلمان و دبیران با همکاری مرکز تخصصی نماز، تدوین و بروزرسانی دستورالعمل مسابقات قرآن و عترت و نماز با افزودن رشته های مرتبط با نماز ( نمازشناسی، اذان، دعا و مناجات خوانی)، تقدیر از برگزارکنندگان سودای بندگی به عنوان خادمان نماز، دریافت اطاعات نمازخانه های مدارس به منظور تجهیز و چاپ قرآن بریل، صدور ابلاغ دبیرخانه توسعه فرهنگ اقامه نماز(خراسان رضوی) ارائه نمود.
نظر دهید