• انتشار: 1402/08/15 - 14:34
  • تعداد بازدید: 407
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست تخصصی تبیین و تشریح شیوه نامه چارچوب و ضوابط نحوه تنظیم برنامه هفتگی مدارس استثنایی

نشست تخصصی تبیین و تشریح شیوه نامه چارچوب و ضوابط نحوه تنظیم برنامه هفتگی مدارس استثنایی با حضور معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی و مدیران و روسای گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه به صورت مجازی در بستر شبکه شاد برای مدیران مدارس استثنایی کشور برگزار گردید.

به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، نشست تخصصی تبیین و تشریح شیوه نامه چارچوب و ضوابط نحوه تنظیم برنامه هفتگی مدارس استثنایی در روز یکشنبه مورخ 14 آبان ماه 1402 به صورت مجازی در بستر شبکه شاد برای مدیران مدارس استثنایی کشور برگزار گردید. درآغاز این نشست آقای دکتر برقی جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه را محکوم نموده و در ادامه نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های مدیران محترم  بر اهمیت نقش آنان به عنوان فرماندهان اصلی و افسران و رابط بین صف و ستاد در نظام آموزش و پرورش اشاره  نمودند. ایشان به ضرورت توجه  به شیوه نامه ها و دستورالعمل های ابلاغ شده تاکید و فهرستی از دستورالعمل ­ها و شیوه نامه ­ها را  که طی چند ماه گذشته از طرف وزارت و سازمان استثنایی ارسال شده را معرفی و تاکید کردند که آئین نامه اجرایی مدارس به عنوان قانون اساسی مدارس، دستورالعمل توسعه سنواتی، شیوه نامه ثبت نام ابلاغی از طرف مقام عالی وزارت و شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان استثنایی، مراکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی مداخله بهنگام رشدی - تربیتی، شیوه نامه جایدهی آموزشی، مناطق صعب العبور و شیوه نامه چارچوب نحوه تنظیم برنامه هفتگی مدارس استثنایی همگی درهم تنیده و وابسته به هم هستند و باید مدیران محترم مدارس نسبت به مفاد همه آنها آگاهی کامل داشته باشند. ایشان در پایان صحبت خود شماره تماس کارشناسان معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی جهت دریافت نظرات و پاسخگویی به سوالات مدیران محترم مدارس استثنایی اعلام نمودند.

در ادامه­ ی نشست مدیران و روسای گروه های دانش آموزان استثنایی به تشریح الزامات و نکات مهم در تنظیم برنامه هفتگی در گروه ­های هدف پرداختند.

سرکارخانم قربانیان مدیر پرورشی و تربیت بدنی از مدیران مدارس جهت برپایی اتنخابات شورای دانش ­آموزی و همچنین برگزاری پرشور مراسم روز سیزده آبان تشکر نموده و به تشریح فعالیت ­های مراسم آغازین مدارس در شروع کلاس ها، تقویت و توسعه نماز و استفاده از فرصت­ های زنگ تفریح  و مدیریت آن پرداختند.

سرکار خانم آقامحمدی رئیس گروه نوآموزان و دانش آموزان کم توان ذهنی تنظیم برنامه هفتگی کلاس را بر دانش آموز محوری بودن آن تاکید داشته و به فراهم نمودن شرایط مناسب برای هماهنگی و همکاری معلمان هم پایه و همچنین استفاده از محیط های آموزش طبیعی مانند مسجد و پارک محله، آزمایشگاه مدرسه و... اشاره داشتند.

سرکارخانم رشنو رئیس گروه نو آموزان و دانش آموزان باهوشبهر عادی درخصوص تنظیم برنامه هفتگی بر اساس مواد درسی و ساعات تخصیص یافته تاکید نموده و به الزامات آموزشی و توانبخشی در ساعات آموزشی گروه ناشنوا و نابینا و معلول جسمی_ حرکتی اشاره نمودند.

جناب آقای مطلبی رئیس گروه دانش آموزان گروه متوسطه پیش حرفه ای و کاردانش خاص با نیازهای ویژه بر اهمیت تنظیم برنامه هفتگی اشاره و همچنین درخصوص انتخاب صحیح واحد درسی تاکید نمودند ایشان به تشریح واحدهای عمومی و انتخابی و ساعات تخصیص یافته، عنوان کتاب های دروس انتخابی در دوره پیش حرفه ای پرداختند و به شیوه نامه اختصاصی درس کار و فناوری تاکید داشتند. وی در ادامه صحبت ­های خود درخصوص انتخاب واحد صحیح و اهمیت آن در دوره متوسطه کاردانش خاص پرداختند.

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت آموزش پرورش و تربیت بدنی
  • کد خبر : 8211
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید