برگزاری جلسه برخط با مدیران مدارس متوسطه اول و دوم سراسر کشور در خصوص ارتقا کیفیت آموزشی و آموزش تلفیقی
جلسه ویدئوکنفرانس پیرامون ارتقا کیفیت آموزشی و آموزش تلفیقی با حضور حمید طریفی حسینی، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی ، جلسه ویدئوکنفرانس پیرامون ارتقا کیفیت آموزشی و آموزش تلفیقی با حضور حمید طریفی حسینی، معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش روز سه شنبه، 9 آبان از ساعت 10:30 تا ساعت 12 و مدیران مدارس متوسطه اول و دوم سراسر کشور برگزار شد.
بنابر این گزارش، حمید طریفی حسینی بر عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی، توسعه فنی و حرفه ای و کاردانش تأکید نموده و اضافه کرد از 42 هزار دانش آموز با نیاز های ویژه با هوشبهر عادی 22 هزار نفر از آنان در مدارس عادی مشغول به تحصیل می باشند که توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان بسیار حایز اهمیت است. بنابراین توانمند سازی نیروهای مدارس عادی در اولویت برنامه های وزارت آموزش و پرورش می باشد و مدیران بر اساس ماده 142 آئین نامه اجرایی مدارس موظف هستند، به منظور توانمندسازی معلمان، دوره های آموزشی مورد نیاز را برگزار نموده و با توجه به ماده فوق، مدیران مدارس پذیرا با همکاری مدیر مدرسه پشتیبان موظف هستند در راستای آگاه سازی معلمان پذیرا آموزش های مورد نیاز را انجام دهند. ایشان درخصوص خدمات آموزشی و توانبخشی مراکز جامع، سنجش، آموزشی و توانبخشی رشدی- تربیتی در گروه های تحت پوشش اعلام نمودند بیش از 360 هزار معلم دوره ابتدایی آموزش داده خواهند شد و برای اولین بار در دهه های اخیر استخدام نیروهای توانبخشی در وزارت آموزش و پرورش صورت پذیرفت.
وی با بیان اینکه مناسب سازی مدارس یکی از اقدامات مهم در زمینه عدالت آموزشی است، ادامه داد: این مناسب سازی ها در مواردی همچون وسایل و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و فضاهای فیزیکی باید در تمامی مدارس سطح کشور انجام گیرد. همچنین ضروری است معلمان پذیرا با الزامات آموزشی و نیازهای دانش آموزان با نیاز های ویژه آشنایی لازم را داشته باشند و ارزشیابی سالانه معلمان پذیرا بر اساس ارائه خدمات آموزشی مناسب به دانش آموزان تلفیقی صورت پذیرد.
محمدمهدی کاظمی معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این جلسه بیان کرد که اجرای سند تحول را باید در مدرسه جستجو کرد و توجه ویژه به آیین نامه اجرایی مدارس شود. ایشان ضمن تاکید بر مهارت محوری و کاربردی نمودن محتواهای آموزشی و هدایت دانش آموزان به هنرستان های مهارتی بر اساس علاقه و بازار کار گفت: مدیران مدارس از ظرفیت های برون مدرسه ای مانند نهادهای دولتی و غیردولتی، خیرین، والدین و نخبگان در آموزش و برنامه ریزی درسی استفاده نمایند. آقای کاظمی در ادامه بیان داشت: مسئولیت پذیری یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که به دانش آموزان حس ارزشمندی می دهد و بنابر این استفاده از ظرفیت های دانش آموزان در فعالیت های مدرسه باید مد نظر قرار گیرد. در پایان وی انتظارت مورد نظر از مدیران را بیان نمود از جمله، توجه به وضعیت روحی دانش آموزان، شاداب سازی مدرسه، ارتباط با پژوهش سراهای دانش آموزی، توسعه هنرستانهای جوار، برگزاری صحیح آزمونهای نهایی و آموزش دانش آموزان تلفیقی که این موارد زمینه آموزش بهتر دانش آموزان این نسل را فراهم می نماید.
نظر دهید