بازدید مسئولین سازمان آموزش و پرورش استثنایی از روند برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانشآموزان استثنایی شهرستانهای تهران در مرحله استانی
یکی از مهمترین اولویت هایی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، مسائل پرورشی میباشد.
به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانشآموزان استثنایی شهرستان های تهران، برگزارشد و دانش آموزان برگزیده در مرحله مدرسه ای، در این مسابقات شرکت نمودند.
برقی؛ معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان، ضمن بازدید از روند برگزاری مسابقات گفت: یکی از مهمترین اولویت هایی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، مسائل پرورشی میباشد.
آموزش و پرورش استثنایی مثلثی را تصور کرده است که سه ضلع آن آموزش، پرورش و توانبخشی است که معتقدیم، هرکدام از این اضلاع دچار مشکل شود سایر موارد، به بازدهی لازم نمیرسد وی در ادامه افزود: دانشآموزان عزیز درمدارس ازطریق شرکت در فعالیتهای مختلف پرورشی به هویت اجتماعی، فردی وهویت ملی خود میتوانند برسند.
معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان استثنایی کشور بیان کرد: هدف آموزش وپرورش استثنایی این است که دانشآموزان به استقلال برسند و خودکفایی نسبی را بدست آورند تا بتوانند زندگی آینده خودشان را به صورت مستقل ادامه دهند. به همین منظور برنامههای پرورشی دراین راستا تنظیم میشود. ایشان ضمن بیان گزارشی از هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز که در سال گذشته برگزار شد بر افزایش کیفی و کمی مسابقات در سال جاری، تاکید نمود.
گفتنی است، در این مسابقات تعداد 130 نفر از دانشآموزان بانیازهای ویژه شهرستانهای تهران در چهار گروه معلولیت با کم توانی ذهنی، باآسیب بینایی، باآسیب شنوایی و بامعلولیت جسمی حرکتی، در مرحله استانی، در دو بخش آوایی و پژوهشی، در رشته های مختلف حفظ قرآن کریم - قرائت تحقیق و ترتیل- همخوانی قرآن و مدیحه سرایی- اذان- دعاخوانی(دختران) -مداحی(پسران)، احکام - تفسیر قرآن کریم- نهج البلاغه – صحیفه سجادیه - انشای نماز-گفتمان مهدوی به رقابت پرداخته و نفرات برگزیده آن به مرحله کشوری مسابقات که در تابستان سال جاری برگزار میشود اعزام خواهند شد.