با هدف ارزیابی کیفی و کمی فعالیتهای پایگاه های تابستانی مدارس استثنایی انجام شد.
به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی، همزمان با ابلاغ دستورالعمل پایگاه های تابستانی و شروع فعالیت پایگاه ها در مدارس استثنایی، کارشناس پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از روند اجرای فعالیت پایگاههای تابستانی مدارس استثنایی شهر تهران و میزان مشارکت دانشآموزان بازدید به عمل آورد. در این بازدیدها، برنامههای آموزشی، تفریحی و مهارتآموزی طراحیشده برای دانشآموزان با نیازهای ویژه مورد بررسی قرار گرفت و نقاط قوت و چالشهای احتمالی در اجرای فعالیتها شناسایی شد. همچنین، نحوه اطلاع رسانی به اولیاء دانش آموزان، شیوه برگزاری کلاس ها و تعامل مربیان با دانشآموزان از دیگر محورهای نظارتی این بازدیدها بود.
لازم به ذکر است که هدف از برگزاری این پایگاهها، غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان استثنایی، تقویت مهارتهای فردی و اجتماعی آنان و ایجاد فضایی شاد و پرنشاط در تابستان میباشد به همین منظور برنامهریزی دقیق و متنوعی برای پایگاههای تابستانی مدارس استثنایی انجام شده تا دانشآموزان بتوانند از تعطیلات خود بهرهمند شوند.
گفتنی است این نظارت ها بصورت مستمر بر فرآیند اجرایی پایگاه های تابستانی مدارس استثنایی ادامه خواهد داشت و پایگاههای تابستانی مدارس استثنایی تا بیستم شهریور فعال خواهند بود و دانش آموزان بانیازهای ویژه میتوانند از خدمات آنها استفاده نمایند.
نظر دهید