انتشار یکصد و هشتاد و یکمین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی
یکصد و هشتادو یکمین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی با مقالاتی در زمینه اوقات فراغت دانشآموزان کم توان ذهنی، نارساخوانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی دانش آموزان با آسیب شنوایی، پذیرش کودکان کم توان ذهنی، تنظیم هیجانی و پردازش شناختی، اثربخشی بازی درمانی فلوتاین منتشر شد.
به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، این شماره از نشریه تعلیم و تربیت استثنایی شامل مقالاتی با عناوین «برنامههای اوقات فراغت برای افراد کمتوان ذهنی: ضرورت، پایههای نظری، طبقهبندی، اولویت و کاربردها»، «اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش موفق بر تابآوری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان پسر بااختلال نارساخوانی»، «سنتزپژوهی شاخصها و مؤلفههای کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی دانشآموزان با آسیب شنوایی»، «بررسی نقش واسطهای تأثیر مثبت کودک بر خانواده در رابطه بین پذیرش روانشناختی و پذیرش کودک کمتوان ذهنی خفیف»، «مقایسه تنظیم هیجانی، سبکهای تصمیمگیری و پردازش شناختی کودکان با اختلال نافرمانی مقابلهای و کودکان بهنجار» و «مقایسه اثربخشی بازیدرمانی فلورتایم و قصهدرمانی بر پرخاشگری کودکان با اختلال طیف اتیسم» می باشد.
این دو ماهنامه علمی دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و علاقهمندان میتوانند از طریق نشانی http://exceptionaleducation.ir/ به مقالات نشریه دسترسی داشته یا مقالات خود را برای بررسی و چاپ ارسال نمایند.
نظر دهید