انتشار یکصد و هشتاد و هفتمین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی
یکصد و هشتاد و هفتمین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی که مربوط به ماههای مرداد و شهریور سال 1404 میباشد با مقالاتی درخصوص؛ تأثیر ذهنآگاهی کودکمحور بر بهبود علائم لکنت زبان، عملکرد دانشآموزان اتیستیک در سه زمینه تعاملی، رفتاری و یادگیری و چالشهای موجود در کلاس درس، بررسی گفتمان معلولیت و بازتعریف آن در فیلم پشت پرده مه، بهبود مهارت¬های اجتماعی کودکان اتیستیک از طریق مداخلات مبتنی بر واقعیتافزوده، ایفای نقش میانجیگرانه تابآوری و خودکارآمدی در رابطه انگ درونیشده و عملکرد اجتماعی نوجوانان با ناتوانیهای جسمی، و شناختدرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر خودانتقادی و شایستگی والدینی مادران کودکان اتیستیک منتشر شد.
به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیتبدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، این شماره از نشریه شامل مقالاتی با عناوین:
- اثربخشی آموزش ذهنآگاهی کودکمحور بر بهبود علائم کودکان با اختلال لکنت زبان
- شناسایی عملکرد دانشآموزان با اختلال طیف اتیسم در سه زمینه تعاملی، رفتاری و یادگیری، چالشهای موجود در کلاسهای درسی آنها و راهکارها از نگاه معلمان
- بازنمایی معلولیت در فیلم پشت پرده مه براساس رویکرد لاکلا و موفه
- مداخلات مبتنی بر واقعیتافزوده در بهبود مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلال طیف اتیسم: مطالعه مروری نظاممند
- نقش میانجیگرانه تابآوری و خودکارآمدی در رابطهی بین انگ درونیشده و عملکرد اجتماعی در نوجوانان با ناتوانیهای جسمی
- اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی بر خودانتقادی و شایستگی والدینی مادران کودکان با اختلال طیف اتیسم
میباشد.
این دوماهنامهی علمی، دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و علاقهمندان میتوانند از طریق نشانی http://exceptionaleducation.ir / به مقالات آن دسترسی داشته باشند و مقالات خود را برای بررسی و چاپ ارسال نمایند.
نظر دهید