انتشار یکصد و هشتاد و هشتمین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی
یکصد و هشتاد و هشتمین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی که مربوط به ماههای مهر و آبان سال 1404 میباشد با مقالاتی درخصوص؛ خودکارآمدی فرزندپروری و تنظیم شناختی هیجان در مادران دانشآموزان کمتوان ذهنی، رشد حرکتی و شادی کودکان با و بدون کمتوانی ذهنی با تمرین بر روی ترامپولین، فرزندپروری مبتنی بر شفقت و فرزندپروری مبتنی بر پذیرش و تعهد بر احساس شرم در مادران دارای فرزند با معلولیت جسمی- ذهنی و مقایسه اثربخشی آنها، نهادینهسازی فعالیتهای فیزیکی- ورزشی در دانشآموزان معلول با نیازهای ویژه، مدلیابی معادلات ساختاری نقش نظریه ذهن و هوش شخصی در عملکرد تحصیلی دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه با نقش میانجیگری، و اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و رواندرمانی پویشی کوتاهمدت فشرده بر تحمل پریشانی مادران دارای فرزند با اختلال طیف اتیسم و مقایسه آنها، منتشر شد.
به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیتبدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، این شماره از نشریه شامل مقالاتی با عناوین:
- پیشبینی کیفیت زندگی براساس خودکارآمدی فرزندپروری و تنظیم شناختی هیجان در مادران دانشآموزان کمتوان ذهنی
- تأثیر تمرین روی ترامپولین بر رشد حرکتی و شادی کودکان با و بدون کمتوانی ذهنی
- مقایسه اثربخشی فرزندپروری مبتنی بر شفقت و فرزندپروری مبتنی بر پذیرش و تعهد بر احساس شرم در مادران دارای فرزند با معلولیت جسمی- ذهنی
- ارایه الگوی نهادینهسازی فعالیتهای فیزیکی- ورزشی در دانشآموزان معلول با نیازهای ویژه
- مدلیابی معادلات ساختاری نقش نظریه ذهن و هوش شخصی در عملکرد تحصیلی دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه با نقش میانجیگری
- مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و رواندرمانی پویشی کوتاهمدت فشرده بر تحمل پریشانی مادران دارای فرزند با اختلال طیف اتیسم
میباشد.
این دوماهنامهی علمی، دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و علاقهمندان میتوانند از طریق نشانی http://exceptionaleducation.ir/ به مقالات آن دسترسی داشته باشند و مقالات خود را برای بررسی و چاپ ارسال نمایند.
نظر دهید