انتشار صد و شصت و نهمین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی
صد و شصت و نهمین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی با مقالاتی در زمینه روایت درمانی برای مادران دارای کودکان کمتوان ذهنی، رواندرمانی پویشی برای مادران دارای فرزند طیف اتیسم، پیشگیری از مشکلات هیجانی و رفتاری کودکان، اختلالهای رفتار مخرب در دانشآموزان کم توانذهنی، اثربخشی درمان شناختی- رفتاری برای مادران دارای فرزند با اختلال طیف اتیسم، آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان کم توان ذهنی و اثربخشی طرحواره درمانی برای مادران دارای کودک با اختلال طیف اتیسم منتشر شد.
به گزارش معاونت برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، این شماره از نشریه تعلیم و تربیت استثنایی شامل مقالاتی با عناوین «اثربخشی روایتدرمانی بر احساس کهتری و افسردگی مادران کودکان کمتوان ذهنی»، «اثربخشی رواندرمانی پویشی کوتاهمدت فشرده بر مؤلفههای استرس والدگری مادران دارای فرزند با اختلال طیف اتیسم»، «برنامۀ منظم خواب: روشی برای پیشگیری از مشکلات هیجانی ـ رفتاری در کودکان»، «اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر کاهش اختلالهای رفتار مخرب در دانشآموزان کمتوانذهنی»، «اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر سلامت روان و باورهای غیرمنطقی مادران کودکان با اختلالات طیف اوتیسم در ایران»، «بررسی تأثیر تمرینات ورزشی مختلف بر آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان کمتوان ذهنی: مرور نظام مند» و «اثربخشی طرحواره درمانی برکاهش علائم افسردگی مزمن در مادران دارای کودک با اختلال طیف اوتیسم»، می باشد.
این دو ماهنامه علمی دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و علاقهمندان میتوانند از طریق نشانی http://exceptionaleducation.ir به مقالات نشریه دسترسی داشته یا مقالات خود را برای بررسی و چاپ ارسال نمایند.
نظر دهید