کارگاه آموزشی تربیت مدرس روش های نوین آموزشی و ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه (معلمان با مهارتهای چندگانه)برگزار گردید.
اولین دور اجرای کارگاه های آموزشی تربیت مدرس روش های نوین آموزشی و ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه (معلمان با مهارت های چندگانه) در استان های گلستان و فارس برگزار گردید.
اولین دور اجرای کارگاه های آموزشی تربیت مدرس روش های نوین آموزشی و ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه (معلمان با مهارت های چندگانه) در استان های گلستان و فارس به عنوان استانهای مجری برگزاری کارگاه ها به طور همزمان از تاریخ 24-20 مرداد ماه با همکاری مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مرکز همکاری های امور بین المل وزارت متبوع و صندوق حمایت از کودکان (یونیسف) برنامه ریزی و اجرا گردید.
با توجه به توسعه آموزش تلفیقی- فراگیر، هر ساله از آمار دانش آموزان گروه های استثنایی با هوشبهر عادی در مدارس ویژه کاسته می شود و کلاس های این مدارس با گروه های مختلف استثنایی تشکیل می گردد و ضروری است فراگیری محتوای آموزشی و روش های تدریس گروه های استثنایی به معلمان آموزش داده شود و از طرفی بازنشستگی معلمان، ضرورت برگزاری کارگاه های معلمان با مهارت های چندگانه را دو چندان می کند، طی این کارگاه ها فرصتی جهت آموزش معلمان ایجاد شده تا بتوانند به نیازهای گوناگون دانش آموزان پاسخ مناسب بدهند.
اهداف مهم این کارگاه ها
- افزایش دانش فراگیران با ویژگی های روانشناختی گروه های مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش سازمان.
- افزایش دانش فراگیران با محورهای کلی اموزش و پرورش و توان بخشی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه در گروه های آسیب دیده بینایی و آسیب دیده شنوایی، معلول جسمی –حرکتی، چند معلولیتی، طیف اتیسم، مشکلات ویژه یادگیری، کم توان ذهنی.
- افزایش سطح علمی و کاربردی فراگیران با راهبردهای مختلف آموزشی و نحوه ارزشیابی تحصیلی در گروه های دانش آموزان با نیازهای ویژه تحت پوشش سازمان.
- تربیت آموزگارانی متخصص برای تمامی گروه های مختلف کودکان و دانش آموزان استثنایی.
آموزش های ارائه شده در این کارگاه ها
آموزش های ارائه شده در گروه های دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، آسیب دیده بینایی، معلول جسمی- حرکتی، طیف اتیسم، کم توان ذهنی، چند معلولیتی، مشکلات ویژه یادگیری، آموزش تلفیقی- فراگیر، نحوه ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه و روش های آموزش در کلاس های چند پایه می باشد. در پایان تکالیفی توسط مدرسان به شرکت کنندگان دوره ارائه می شود که موفقیت در آن یکی از شرایط دریافت گواهی مدرسی می باشد.
این کارگاه ها در 3 استان مجری "گلستان، فارس و کردستان" با برگزاری 4 کارگاه 40 ساعته در هر یک از 3 قطب (هر قطب 160 ساعت) با شرکت 128 معلم برگزار گردید.
در کارگاه برگزار شده در استان گلستان آموزش های تخصصی در موضوعات روش های آموزشی دانش آموزان طیف اتیسم (روش های ارتباطی، ABA، تیچ)، یادگیری در کلاس های چند پایه و روش های آموزشی دانش آموزان معلول جسمی- حرکتی به مدت 40 ساعت به صورت کارگاهی ارائه گردید.
در کارگاه برگزار شده در استان فارس آموزش های تخصصی در موضوعات روش های آموزشی دانش آموزان آسیب دیده بینایی (آموزش خط بریل و تحرک و جهت یابی دانش آموزان آسیب دیده بینایی) و روش های آموزشی دانش آموزان آسیب دیده شنوایی به مدت 40 ساعت به صورت کارگاهی ارائه شد.
در ادامه اجرای کارگاه های آموزشی توسط این سازمان، از تاریخ 10 تا 14 شهریور ماه در شهر سنندج به میزان 40 ساعت با حضور 44 معلم از 11 استان با ارائه محتوای آموزشی دانش آموزان آسیب دیده بینایی و آسیب دیده شنوایی برگزار خواهد شد.