اولین جلسه مدیریت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی با مدیرکل امور فرهنگی و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی بین دانشآموزان با نیازهای ویژه، برگزار شد.
راهکارهای اجرایی جهت بهره مندی بیشتر دانش آموزان با نیازهای ویژه از ظرفیت کتابخانه های عمومی در جلسه مشترک مدیریت، پرورشی و تربیت بدنی با مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اولین جلسه مشترک با مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار گردید. در این جلسه که با حضور مدیر پرورشی و تربیت بدنی و کارشناس پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مدیرکل امور فرهنگی و ترویج کتابخوانی و کارشناس فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد، به ظرفیت موجود، خدمات متنوع و گسترده کتابخانه های عمومی کشور اشاره گردید و شرایط و ویژگیهای گروههای مختلف دانشآموزان استثنایی و تسهیل دسترسی آنان به منابع مکتوب و غیر مکتوب، مورد بررسی قرارگرفت.
در این جلسه قربانیان؛ مدیر پرورشی و تربیت بدنی سازمان با توضیح ویژگی گروههای مختلف دانشآموزان بانیازهای ویژه، به بیان نیازمندی هر یک از آنان در زمینه بهرهمندی از کتاب و کتابخوانی پرداخت.
اسفاری مدیرکل امور فرهنگی و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه با بیان اینکه در حال حاضر در کتابخانه های مرکزی بیش از 60 نوع خدمت برای مخاطبین ارائه میشود، برگزاری پاتوق های فرهنگی سالم، محافل قرآنی و ادبی، جشنواره ها و سمینارهای کسب و کار همچنین خدمات متناسب با افراد باآسیب بینایی مانند کتابهای بریل و گویا را از خدمات ویژه کتابخانههای عمومی دانست که به صورت رایگان در اختیار مخاطبین قرار میگیرد.
گفتنی است در این جلسه، طرح تدوین تفاهمنامه مشترک بین سازمان آموزش و پرورش استثنایی و نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت همافزایی و بهرهمندی از ظرفیتهای دو دستگاه، در خدمات رسانی فرهنگی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه، اولیای آنان و معلمان مدارس استثنایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نظر دهید