پذیرفته شدگان دانش آموزان با نیازهای ویژه در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سال 1401
در راستای قبولی دانش آموزان با نیازهای ویژه در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
به گزارش معاونت آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ یکی از شاخص های ارزیابی میزان توسعه یافتگی نظام های آموزشی جهان، میزان فراهم نمودن فرصت های برابر آموزشی برای تمامی افراد جامعه است. از آنجا که دانش آموزان با نیازهای ویژه، بخشی از افراد جامعه را تشکیل میدهند ضروری است در این خصوص جامعه را درگیر و از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در آن به بهترین وجه بهره برداری نمود. لذا سازمان آموزش و پرورش استثنایی با ایجاد شرایط لازم امکان حضور دانش آموزان را در آزمون های تقویت بنیه علمی فراهم نمود. در سال 1401 تعداد پذیرفته شدگان 274 نفر در گروه با آسیب بینایی (116 نفر)، آسیب شنوایی (83 نفر)، معلولین جسمی–حرکتی (73 نفر)، اختلال طیف اتیسم (1 نفر)، آسیب بینایی و جسمی-حرکتی(1 نفر) بوده که در دانشگاه های دولتی، آزاد اسلامی و علمی- کاربردی در رشته های علوم تربیتی/حقوق /تربیت بدنی/آموزش ابتدایی / روان شناسی/ ادبیات فارسی/ تاریخ/ زبان و ادبیات عرب/ راهنمایی و مشاوره/علوم سیاسی مکانیک/ صنایع/ پزشکی/ فن آوری ارتباطات و اطلاعات/کامپیوتر/گرافیک/ مهندسی عمران/ تاسیسات ساختمان/ موسیقی/ حسابداری و.... قبول شده اند. از این تعداد، 21 نفر نفر رتبه یک الی سه رقمی کسب نمودهاند. همچنین از مجموع 274 نفر پذیرفته شده، 137 نفر دختر بودند.
برای تشویق و ترغیب پذیرفته شدگان مجلد پیام توانایی در پایگاه اطلاع رسانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به آدرس http://a.csdeo.ir/ در بخش «پیام توانایی» قابل دسترسی است.
نظر دهید