• انتشار: 1403/07/17 - 13:28
  • تعداد بازدید: 85
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی و پژوهشکده کودکان استثنایی پیرامون نتایج همایش بین الملی تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه برگزار شد

با حضور الماسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، برقی معاون آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی و فرهبد رئیس پژوهشکده کودکان استثنایی و روسای گروه ها و کارشناسان آموزشی نشست مشترکی با موضوع کاربست نتایج «همایش بین‌المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه با تاکید بر برنامه درسی» در محل این سازمان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حجت اله الماسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در این جلسه با بیان این که ما نباید در سازمان آموزش و پرورش استثنایی  از فرصتی که پژوهش در اختیارمان قرار می‌دهد غفلت کنیم، گفت: لازم است فاصله فعالیت های اجرایی با پژوهش را کم کنیم در آموزش و پرورش استثنایی زمینه برای این امر مهم فراهم است.

وی افزود: به دلیل اینکه تعداد مدارس استثنایی به نسبت مدارس عادی کمتر است و نوع کار متفاوت است، پژوهش در حوزه آموزش و پرورش استثنایی مسیر روشن‌تری دارد.

الماسی ادامه داد: مورد دیگری که فرصت پژوهش را برای سازمان آموزش و پرورش استثنایی فراهم می‌کند، استقلال این سازمان است که کمک می‌کند تا فرآیند طرح موضوع تا تصمیم‌‎گیری و اجرا روند آسان‌تری داشته باشد و سازمان آموزش و پرورش استثنایی فرصت‌‌هایی دارد که به شرط داشتن منابع می‌توان آن‌ها را اجرایی کند.

معاون وزیر با بیان اینکه برای انجام پژوهش نیاز است چالش‌های مربوط به حوزه آموزش و پرورش استثنایی اولویت بندی شوند، گفت: لازم است در این زمینه برای مسائل آموزش و پرورش استثنایی پروژه تعریف شود. هم‌چنین راهکارها و ایده‌های موجود هم اولویت‌بندی شوند و سپس به آن‌ها  بر اساس اهمیت پرداخته شود.

وی تصریح است: یکی از مسائلی که برای سازمان اهمیت ویژه‌ای دارد حس خود ارزشمندی دانش‌آموزان استثنایی است که می‌تواند یکی از اولویت‌های پژوهشی این سازمان  باشد تا بررسی شود که چه اقداماتی می‌توان در این زمینه انجام داد تا به حس خود ارزشمندی  این دانش‌آموزان کمک شود.

الماسی با بیان  اینکه تدوین برنامه درسی ویژه دانش‌آموزان طیف اتیسم از جمله برنامه‌های این سازمان است، تاکید کرد:  افزایش تعداد نوآموزان و دانش آموزان اختلال طیف اتیسم این مطلب را نشان می‌دهد که داشتن یک برنامه درسی استاندارد برای این گروه از دانش‌آموزان ضروری است که لازمه آن انجام  پژوهش‌های اصولی برای  بهسازی  و افزایش کیفیت برنامه درسی این دانش‌آموزان است.

معاون وزیر در پایان با اشاره اهمیت درس تربیت‌بدنی برای دانش‌آموزان استثنایی گفت: یکی از  برنامه ‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی این است با همکاری دانشگاه فرهنگیان بتواند رشته تربیت بدنی ویژه دانش آموزان استثنایی را ایجاد کند. به دلیل این که تعداد افراد متخصص در این زمینه کم است و ضروری است این رشته برای  واحد درسی تربیت‌بدنی مدارس استثنایی ایجاد شود.

گفتنی است که در ابتدای جلسه خانم دکترفرهبد رئیس پژوهشکده کودکان استثنایی اطلاعات جامعی از تعداد و موضوعات و نتایج مقالات ارایه شده در همایش بین المللی تعلیم و تربیت کودکان نیازهای ویژه ارایه نمود.

  • گروه خبری : اخبار معاونت آموزش پرورش و تربیت بدنی
  • کد خبر : 9823
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید