• انتشار: 1401/04/29 - 07:03
  • تعداد بازدید: 497
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روحانی در کارگروه فراگیرسازی استان تاکید کرد

لزوم آگاهی بخشی و ‌توانمندسازی معلمین، مدیران و معاونین مدارس پذیرا جهت اجرای موفق فراگیر سازی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی در کارگروه فراگیرسازی استان که امروز صبح در سالن جبار باغچه بان اداره برگزار شد گفت: با حضور دبیر کارگروه یا نماینده ای از حوزه تلفیقی فراگیر در جلسات شورای آموزش و پرورش در نواحی و شهرستان ها و ارائه شیوه نامه تلفیقی فراگیر، علاوه بر ارتقای آگاهی ادارات آموزش و پرورش عادی نسبت به فراگیرسازی، می توان زمینه را جهت شناخت مدارس پذیرا از دانش آموزان تلفیقی فراگیر فراهم نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و به نقل از خراسان رضوی، کارگروه فراگیرسازی  آموزش و پرورش استثنایی استان با حضور جواد روحانی  رئیس آموزش و پرورش استثنایی و اعضای کارگروه در سالن اجتماعات جبارباغچه بان برگزار شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای موفق فراگیر سازی باید نسبت به آگاهی بخشی و ‌توانمندسازی معلمین، مدیران و معاونین مدارس پذیرا مانند سال گذشته  اقدام نماییم. وی بر بررسی طرح انتخاب یک نماینده در هر مدرسه پذیرا  به عنوان سفیر طرح تلفیقی فراگیر نیز تاکید نمود که با نظر کارگروه در چند مدرسه برگزیده اجرا  شود. 

جواد روحانی با اشاره به  لزوم تشکیل کارگروه مناسب سازی مدارس پذیرا گفت لازم است با تشکیل این کارگروه و تعیین اعضای آن در جهت مناسب سازی مدارس پذیرا و مشارکت سایر نهادها و خیرین در این مسیر اقدامات مثمرثمری انجام شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی  اجرای برنامه های فرهنگی و پرورشی و علمی برای دانش آموزان تلفیقی را ضروری دانست و گفت مراسمی جهت تقدیر از دانش آموزان مقام آورنده در مسابقات برتر علمی،  فرهنگی با دعوت از مدیران مدارس پذیرا و والدین برگزار شود تا زمینه حضور دانش آموزان تلفیقی فراگیر در عرصه های مختلف اجتماع فراهم گردد و شناخت و آگاهی جامعه نسبت به توانمندی های این عزیزان افزایش یابد.

روحانی ضمن تقدیر از زحمات کارشناسان حوزه آموزش بر لزوم همراهی با مدارس پشتیبان که با آموزش تلفیقی فراگیر همکاری موثری دارند تاکید نمود.

وکیلی کارشناس آموزش دانش آموزان گروه آسیب دیده شنوایی و دبیر کارگروه فراگیرسازی استان  به ارائه برنامه ها و شاخص های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حوزه تلفیقی فراگیر پرداخت و گفت به منظور مناسب سازی مدارس پذیرا مشارکت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، شهرداری و نهادهای مرتبط و همچنین خیرین لازم است.

وی ارائه خدمات  توانبخشی به دانش آموزان  مدارس استثنایی و پذیرا ، کیفیت بخشی به آموزش و تغییر نگرش مدیران و معلمان مدارس پذیرا ، توسعه ارائه خدمات معلم رابط به دانش آموزان تلفیقی فراگیر، جذب نوآموزان و دانش آموزان بدو ورود شناسایی شده در سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، توسعه پوشش تحصیلی دانش آموزان تلفیقی فراگیر در مدارس پذیرا را از برنامه های سازمان برای سال تحصیلی آتی عنوان نمود.

وکیلی به بیان چالش ها و کمبودها پرداخت و افزود: به دلیل عدم شناخت و نگرش مثبت نسبت به  دانش آموزان تلفیقی فراگیر این دانش آموزان در نزدیک ترین مدرسه محل سکونت خود با مشکل ثبت نام روبرو هستند و حل این مشکل را منوط به آموزش و توانمندسازی کادر اجرایی و آموزشی مدارس پذیرا مانند سال گذشته دانست که با برگزاری ۱۱۰ ساعت آموزش های ویژه مدیران معاونین معلمین مدارس پذیرا در سطح استان صورت پذیرفت. 

دبیر کارگروه فراگیرسازی استان عدم پذیرش مدیران و معلمان پذیرا در سطح استان  ، نامناسب بودن فضاهای آموزشی مدارس پذیرا و گاها مدارس پشتیبان جهت تسهیل حضور دانش آموزان ، کمبود نیروی انسانی باتجربه، مستعد و آشنا به تلفیقی فراگیر، وجود مشکلات در برگزاری امتحانات در مدارس پذیرا و حوزه های نهایی، در اولویت نبودن دانش آموزان تلفیقی فراگیر در بهره گیری از مشارکتها، بالا بودن هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان به مدارس عمومی و پشتیبان و همچنین تامین کمک سرانه مدارس پشتیبان را بخشی از مشکلات  حوزه  فراگیرسازی عنوان نمود.

در پایان با پیشنهاد نجفی کارشناس مسئول آموزش مبنی بر افزایش مدارس پشتیبان در نواحی مشهد و توزیع دانش آموزان نواحی و تمام گروهها بین مدارس استثنایی هرناحیه مقرر گردید این طرح با توجیه مدیران مدارس استثنایی اجرایی گردد که پس از بررسی های لازم در حوزه آموزش و کارگروه فراگیرسازی به اطلاع مدارس پشتیبان خواهد رسید.

  • گروه خبری : اخبار اسلایدر,اخبار استان ها
  • کد خبر : 6296
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید