صد و هفتاد و دومین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی منتشر شد
صد و هفتاد و دومین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی با مقالاتی در زمینه والدین دارای فرزندان کمتوان ذهنی، تنظیم هیجان کودکان با اختلال یادگیری خاص، مشکلات خواندن در دانشآموزان آسیب دیده شنوایی، بهبود مهارت نوشتن دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه و کارکردهای اجرایی کودکان کمتوان ذهنی می باشد.
به گزارش معاونت آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، این شماره از نشریه تعلیم و تربیت استثنایی شامل مقالاتی با عناوین «اثربخشی آموش شادکامی فوردایس بر تابآوری و بهزیستی روانشناختی والدین دارای فرزند کمتوان ذهنی»، «مقایسه اثربخشی تقویت حافظه کاری و آموزش تفکر انتقادی بر راهبردهای تنظیم هیجان کودکان با اختلال یادگیری خاص»،«مدل اضطراب اجتماعی والدین کودکان کمتوان ذهنی: نقش شیوه های تربیتی والدین با میانجیگری راهبردهای نظمجویی شناختی هیجان»، «بررسی مشکلات خواندن در دانش آموزان آسیب دیده شنوایی: مروری نظام دار بر مطالعات گذشته»، «اثربخشی روش دیداری حرکتی کپارت بر بهبود مهارت نوشتن دانشآموزان دوره ابتدایی با اختلال یادگیری ویژه»، «اثربخشی آموزش والدگری به مادران دارای کودکان کمتوان ذهنی بر افزایش کارکردهای اجرایی (توجه، بازداری و حافظهکاری) و کاهش مشکلات رفتاری این کودکان» می باشد.
این دو ماهنامه علمی دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و علاقهمندان میتوانند از طریق نشانی http://exceptionaleducation.ir / به مقالات نشریه دسترسی داشته یا مقالات خود را برای بررسی و چاپ ارسال نمایند.
فایل نشریه را از اینجا دریافت نمایید
نظر دهید