معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی
شرایط حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس چگونه است؟
معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از شرایط و نحوه حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مجید هداوند، معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس مصوبات سازمان ملی کرونا قرار بود مدارس به صورت حضوری از اول آذرماه بازگشایی شوند، طبق بخشنامه های ارسال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس زیر ۵۰ نفر به شکل حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با هدف تامین سلامت دانش آموزان و همکاران بازگشایی شدند، همچنین پیگیری کامل واکسیناسیون دانش آموزان و الزامات حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شود.
او افزود: با توجه به تراکم کلاسها در مدارس استثنایی، که تقریبا با ۶ دانش آموز تشکیل میشود، بر این اساس اعلام شد، اگر بیش از ۶ دانش آموزان در کلاس باشد مانند کلاسهای دانش آموزان اتیسمی و چند معلولیتی، کلاس ها به صورت ۲ گروه برگزار شوند.
هداوند گفت: طبق آمار اعلام شده از ابتدای مهر تقریبا ۵۰ درصد از دانش آموزان استثنایی سال تحصیلی را به شکل حضوری آغاز کردند و دانش آموزانی که بیماری زمینهای یا مشکل خاصی داشتند، آموزشهای مجازی را همچنان ادامه دادند.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره افت تحصیلی دانش آموزان استثنایی در آموزش مجازی گفت: متاسفانه سامانه سیدا که به تازگی راه اندازی شده هنوز برای دانش آموزان استثنایی تکمیل نشده است، تشکیل و مدیریت کلاس ها، حضور معلمان و ساماندهی کلاسها به صورت فیزیکی در حال حاضر انجام شده است.
او افزود: استفاده از آموزش های مجازی برای دانش آموزان استثنایی مشکلات و سختیهای بیشتری را به همراه دارد به همین دلیل در دوران همه گیری ویروس کرونا در کنار آموزش مجازی، بستههای آموزشی، درسنامهها و آموزشهایی برای خانوادهها تحت عنوان اولیا همیار معلم پیگیری کردیم، تا هیچ یک از دانش آموزان استثنایی از چرخه آموزش و توانبخشی محروم نشود.
هداوند بیان کرد: امسال دو بسته تحولی برای دانش آموزان استثنایی داشتیم، یکی از بستهها خدمات آموزش، توان بخشی و ورزشی با محوریت خانواده است که به همه استانها ارسال شده است و از مشارکت حداکثری خانوادهها جهت کمک به آموزش و پرورش و توان بخشی دانش آموزان استثنایی استفاده کردیم.
او گفت: بخشنامهای هم تحت عنوان تشکیل شورای هماهنگی، توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش استثنایی جهت رفع مشکلات دانش آموزان استثنایی از سوی وارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش استثنایی ارسال شده است.
هداوند درباره سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی گفت: یکی از ملزومات حضور دانش آموزان استثنایی سرویس مدرسه است. در بسیاری از گروهها دانش آموزان از این سرویسها استفاده میکنند در برخی از شهرها از جمله شهر تهران از قبل مصوبه شورای شهر تهران را دارند که سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی را تامین شود.
نظر دهید