معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی
در ساختار آموزش و پرورش استثنایی انجام مداخلات به هنگام برای کودکان با نیازهای ویژه لحاظ شده است.
مجید هداوند معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه وبینار با موضوع اتیسم و مداخله به هنگام طلایی از انجام مداخلات به هنگام برای کودکان با نیازهای ویژه خبر داد.
به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان :
در جلسه وبینار با موضوع اتیسم و مداخله به هنگام طلاییکه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار گردید، مجید هداوند معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن گفت: مداخله به هنگام طلایی با هدف بازنگری برنامه درسی و فعالیت های آموزشی و تربیتی دوره پیش دبستانی بر اساس اسناد تحولی و برنامه درسی ملی به دنبال آن است که بتواند با پشتیبانی و حمایتی که از کودک و خانواده او به عمل می آورد، از مشکلات و کم توانی های بیشتر وی جلوگیری کند.
وی افزود: مداخله به هنگام میتواند به خانواده ها کمک کند تا نسبت به داشتن کودک دارای کم توانی سازگاری بیشتری نشان دهند و همچنین به والدین مهارت هایی را برای رفتار موثرتر با کودک می آموزد و به خانواده ها کمک می کند تا خدمات حمایتی جانبی را که ممکن است به آن نیازمند باشند، دریافت کنند.
هداوند تصریح کرد: مدیران و معلمان مدارس ویژه، والدین کودکان با نیازهای ویژه، کودکان با نیازهای ویژه، مشاوران و نیروهای توان بخشی مخاطبین خاص بستخ تحولی مداخلات به هنگام طلایی هستند.
وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه در ساختار آموزش و پرورش استثنایی انجام مداخلات به هنگام برای کودکان با نیازهای ویژه لحاظ شده است، گفت: در سال تحصیلی 99-1398 تعداد 1463 کودک دارای نیازهای ویژه خدمات مداخله به هنگام دریافت نمودند که از این تعداد 637 کودک در گروه بدو تشخیص تا 4سال و 826 کودک در گروه 4 تا 6سال قرار دارند.
نظر دهید