معاون برنامهريزي آموزشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور خبر داد
احياي مدارس پشتيبان براي دانشآموزان با نيازهاي ويژه در مدارس دولتي
معاون برنامهريزي آموزشي و توانبخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور از احياي مدارس پشتيبان براي دانشآموزان با نيازهاي ويژه در مدارس دولتي خبر داد.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس، محسن غفوريان معاون برنامهريزي آموزشي و توانبخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور در نشست خبري كه امروز در اين سازمان برگزار شد با اشاره به اينكه هر سال حدود 30 هزار دانشآموز كلاس اولي در طرح سنجش تحصيلي و آمادگي جسماني نوآموزان بدو ورود به دبستان، ديرآموز تشخيص داده ميشوند، اظهار داشت: دانشآموزان ديرآموز 15 نمره هوشي پايينتر از دانشآموزان عادي دارند كه براي سال 95، مداخلات آموزشي و توانبخشي را براي اين دانشآموزان در مدارس عادي پيشبيني كرديم.
وي ادامه داد: بر اين اساس مقرر شده است كه به ازاي هر دانشآموز ديرآموز در مدارس عادي، كلاس جبراني در نظر گرفته شود ضمن اينكه در مدارس عادي، كلاسهاي درسي كه اين گروه از دانشآموزان حضور دارند داراي تراكم كمتري باشد.
غفوريان به آموزش والدين دانشآموزان ديرآموز اشاره كرد و گفت: دو راهكار اساسي در اين زمينه پيشبيني كرديم كه شامل آموزش والدين است و در اين راستا در حال آمادهسازي بستههاي آموزشي هستيم تا هم سطح توقعات خانواده را مشخص كرده و هم راهكارها را ارائه دهيم.
وي از تهيه محتواي آموزشي در قالب بستههاي ديجيتالي براي معلمان و برپايي دورههاي ضمن خدمت براي معلمان خبر داد و اظهار داشت: براي معلمان دانشآموزان ديرآموز آموزشهاي ضمن خدمت پيشبيني كرديم تا در فرايند آموزشي ياددهي ـ يادگيري قرار گيرند.
معاون برنامهريزي آموزشي و توانبخشي سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور ادامه داد: براي دانشآموزان داراي مشكلات جسمي ـ حركتي كه در مدارس عادي تحصيل ميكنند به دنبال پشتيباني معلمان رابط در مدارس هستيم ضمن اينكه در پي احياي مدارس پشتيبان هستيم.
وي ادامه داد: مدارس پشتيبان، مدارس استثنايي ويژه است كه چند دانشآموز با نيازهاي ويژه را در مدارس عادي با استفاده از خدمات حمايتي پشتيبان ميكند.
غفوريان تصريح كرد: بنا داريم آموزش معلمان مدارس عادي را در مدارس پشتيبان انجام دهيم.